Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Radom Wschodni jednak z pociągami PKP Intercity?

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
11-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Radom Wschodni jednak z pociągami PKP Intercity?
fot. Andrzej Szymczyk, PKP PLKFilar wiaduktu przy budowanym przystanku Radom Wschodni
Jeszcze do wczoraj pociągi PKP Intercity miały pomijać budowany przystanek Radom Wschodni. Tuż przed długim weekendem wszystko na to wskazuje, że postój będzie jednak zaplanowany, mimo że do rocznego rozkładu jazdy 2024/2025 wprowadzenie zmian już miało być niemożliwe. Poinformował o tym jeden z posłów Koalicji Obywatelskiej.

– Pociągi będą zatrzymywały się na przystanku Radom Wschód! Takie informacje przekazał mi w piątek, podczas naszego spotkania z Januszem Malinowskim, prezesem PKP Intercity – napisał w piątek popołudniu na Facebooku Konrad Frysztak, poseł Koalicji Obywatelskiej.


Wczoraj opisywaliśmy zastrzeżenia Klubu Miłośników Kolei – Kolej na Radom, które pojawiły się po lekturze odpowiedzi wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka na jedną z interpelacji poselskich. Złożył ją jesienią tego roku Andrzej Kosztowniak, poseł Prawa i Sprawiedliwości z Radomia.

Parlamentarzysta zapytał Ministerstwo Infrastruktury czy zgodnie z dotychczasowymi założeniami wszystkie pociągi pasażerskie przejeżdżające przez przystanek Radom Wschodni będą się na nim zatrzymywały

Październikowa odpowiedź była mało optymistyczna. – Organizator dalekobieżnych połączeń kolejowych nie planuje zatrzymań pociągów na przystanku Radom Wschodni.Aktem prawnym regulującym siatkę zatrzymań pociągów międzywojewódzkich jest plan transportowy, który nie przewiduje zatrzymań pociągów na powyższym przystanku osobowym – mogliśmy przeczytać w odpowiedzi Piotra Malepszaka, wiceministra infrastruktury odpowiedzialnego za kolej.

Przypomnijmy. Planowane zakończenie budowy peronu przy wiadukcie ul. Żeromskiego w Radomiu, realizowanej w ramach projektu "Poprawa Bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej w Radomiu", to II kwartał 2025 roku. Taki termin wskazuje zarządca infrastruktury i inwestor - PKP Polskie Linie Kolejowe.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?

Infrastruktura

Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?

Jakub Rösler 12 listopada 2024

CMK: Co z przystankiem Biała Rawska? Nie wcześniej niż 2026 rok

Infrastruktura

Pesa, Newag, Stadler, FPS, czyli miliardy na tabor kolejowe w Polsce

Tabor i technika

Zobacz również:

Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?

Infrastruktura

Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?

Jakub Rösler 12 listopada 2024

CMK: Co z przystankiem Biała Rawska? Nie wcześniej niż 2026 rok

Infrastruktura

Pesa, Newag, Stadler, FPS, czyli miliardy na tabor kolejowe w Polsce

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5